چگونه بهترين تصميم را بگيريم

آموزش موفقيت با ذهنيت موفق

چهارشنبه ۰۲ خرداد ۰۳

چگونه بهترين تصميم را بگيريم

همه ما به طرز مشابهي به اين دنيا مي آييم: برهنه، هراسان و ناآگاه. بعد از آن ورود بزرگ، تمام زندگي ما تا پايان، مجموع كل انتخاب هايي است كه مي كنيم، انتخاب و تصميم هاي ما مي تواند بهترين دوست يا بدترين دشمن مان باشند، مي توانند ما را به اهدافمان برسانند يا اينكه بفرستندمان به كهكشاني بسيار دور. «دارن هاردي»

 

مطمئنا همه تصميم هايي كه ما مي گيريم، سرنوشت ساز نيستند ولي زمان هايي وجود دارد كه بايد تصميم بگيريم از بين گزينه هاي موجود كدام را انتخاب كنيم و هر تصميم مي تواند مسير زندگي ما را تغيير داده و در نهايت سرنوشت ما را رقم بزند.

 

براي اينكه بدانيم چگونه بهترين تصميم را بگيريم ، روش هاي زيادي وجود دارد، بعضي آنها ساده و بعضي ديگر بسيار پيچيده و سخت هستند، بعضي تاثيرگذار بعضي با تاثير كم، مهم اين است كه هر روشي را انتخاب مي كنيد بتوانيد با آن ارتباط برقرار كنيد و آن را به مرحله اجرا بگذاريد.

در ادامه مي خواهم به يك روش ساده اما بسيار قدرتمند و تاثيرگذار بپردازم كه مي تواند گرفتن تصميم را در لحظات سخت و پيچيده، ساده تر كند و به كمك آن بتوانيم تصميم هاي بهتري را در زمان كمتر و با قاطعيت بيشتر بگيريم.


عملكرد مغز

قبل از اينكه به توضيح اين روش بپردازيم، لازم است كمي در مورد روش كار مغزمان بدانيم، مغز ما از دو نيم كره راست و نيم كره چپ تشكيل شده است، نيم كره چپ منطقي، محاسبه گر، به دنبال دليل و با اعداد و احتمالات سر و كار دارد، نيم كره راست با احساسات، عواطف، هنر و تخيلات سر و كار دارد.

تصميم هايي كه مي گيريم خيلي مواقع به عادت ها، فيلترهاي مغزي و شرايط ما در آن لحظه بستگي دارد.


فرض كنيد ۵ تا قورباغه درون يك بركه روي يك زنبق آبي نشسته اند، يك از آنها تصميم مي گيريد به درون آب بپرد، حالا چند تا قورباغه روي زنبق آبي قرار دارند؟

ادامه مطلب را از اينجا بخوانيد

موفقيت با مديريت هدف

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.