سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

چگونه انگيزه رسيدن به هدف را از دست ندهيم

بي‌حوصله‌ايد؟ انگيزه رسيدن به هدف تان را از دست داده‌ايد؟ كِسل شده‌ايد؟ حال و حوصله پيگيري اهدافتان را نداريد؟ خسته شده‌ايد؟ احساس مي‌كنيد تلاشتان بي‌فايده است؟ متوقف شده‌ايد؟

 

اگر در حال تجربه يكي يا حتي همه اين موارد هستيد، ناراحت نباشيد، بايد اين حقيقت را بپذيريم كه كسالت و دلسردي يك امر كاملا طبيعي است و براي همه اتفاق مي‌افتد، فرقي نمي‌كند فرد موفقي باشيد يا موفقيت چشمگيري كسب نكرده باشيد، جزو بهترين‌ها باشيد يا تازه‌كارها، به هر حال اين موارد ممكن است براي هر كسي اتفاق بيفتد و حتي انگيزه مان را هم از بين ببرد.

نگرش انگيزه رسيدن به هدف

اگر مسير انتخاب هدف و رسيدن به آن را مانند يك خيابان در نظر بگيريم، مواردي كه گفته شد مانند  سرعت‌گيرهايي هستند كه در اين خيابان وجود دارد، حالا هر ماشيني يا وسيله‌ي نقليه‌اي كه از آن خيابان عبور كند با آن سرعت‌گيرها روبر مي‌شود، فرقي نمي‌كند سوار ماشين بنز آخرين مدل باشيد يا يك دوچرخه، به هر حال با اين سرعت‌گيرها روبرو مي‌شويد.

 

سرعت‌گيرها همانطور كه از اسمشان مشخص است سرعت ما را كُند مي‌كنند، اشتياق ما را از بين مي‌برند، انگيزه رسيدن به هدف ‌مان را كاهش مي‌دهند و چه بخواهيم و چه نخواهيم وجود دارند، حالا تصميم با شماست كه مثل افراد موفق سريع از روي آنها رد شويد و دوباره سرعت حركتتان را  افزايش دهيد و يا مانند خيلي از افراد ناموفق سرعتتان را كم كنيد و يا حتي متوقف شويد و در خودتان نبينيد كه بتوانيد آن را رد كنيد.

 

در ادامه به چند مورد مي‌پردازيم كه به كمك آنها بتوانيم انگيزه مان را حفظ كنيم و در چالش سرعت‌گيرها پيروز شويم.

 

تصور كردن

اگر انگيزه رسيدن به هدف ‌تان كم شده است، اگر بي‌حوصله و كِسل شده‌ايد، برعكس آن را تصور كنيد، يعني تصور كنيد كه فرد بسيار با انگيزه‌ اي هستيد، حتي از گذشته‌تان كمك بگيريد:

– در چه زمان‌هايي باانگيزه بوده‌ايد؟
– چه مواردي باعث شده بود انگيزه‌تان بالا برود؟
آنها را به خاطر بياوريد، مرورشان كنيد، روي آنها تمركز كنيد يا حتي به آدم‌هاي با انگيزه اي كه مي‌شناسيد فكر كنيد، خودتان را جاي آنها بگذاريد، اين كار باعث مي‌شود همان حس و حال باانگيزه بودن را دوباره تجربه كنيد و انگيزه‌تان بالا برود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.