چگونه بر كارهاي كليدي و موثر تمركز كنيم

آموزش موفقيت با ذهنيت موفق

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

چگونه بر كارهاي كليدي و موثر تمركز كنيم

هر هدفي كه انتخاب كنيد، در صورتي كه بر كارهاي كليدي و موثر تمركز كنيد و آنها را به خوبي انجام دهيد، بيشترين پيشرفت را خواهيد داشت، اين يك اصل بسيار مهم است، پس اگر به دنبال پيشرفت و موفقيت هستيد بايد بدانيد چطوري بر كارهاي كليدي و موثر تمركز كنيد.

 

براي اينكار ابتدا بايد كارهاي كليدي و موثر را شناسايي كنيد، البته ممكن است مجبور باشيد زماني را به شناسايي اين كارهاي كليدي و موثر اختصاص دهيد ولي مطمئن باشيد ارزشش را دارد، اما چگونه اين كار را انجام مي‌دهيم؟

 

هدف مان هر چه باشد تا حدودي مشخص است كه چه كارهايي مهم و كليد هستند، اما گاهي اوقات كارهاي كليدي خيلي واضح و مشخص نيستند، پس براي شناسايي آنها مي‌توانيد از ديگران كمك بگيريد و اگر چنين كساني نبودند بهترين كار اين است كه به نتايج توجه كنيد و ببينيد كدام كارها است كه با انجام دادن آنها نتيجه مي‌گيريد و يا نتايج بهتري عايدتان مي‌شود، اينطوري مي‌توانيد كارهاي كليدي و موثر را شناسايي كنيد.

 

هر هدفي كه انتخاب كنيد، در صورتي كه بر كارهاي كليدي و موثر تمركز كنيد و آنها را به  خوبي انجام دهيد، بيشترين پيشرفت را خواهيد داشت، اين يك اصل بسيار مهم است، پس اگر به دنبال پيشرفت و موفقيت هستيد بايد بدانيد چطوري بر كارهاي كليدي و موثر تمركز  كنيد.

 

براي اينكار ابتدا بايد كارهاي كليدي و موثر را شناسايي كنيد، البته ممكن است مجبور باشيد  زماني را به شناسايي اين كارهاي كليدي و موثر اختصاص دهيد ولي مطمئن باشيد ارزشش را دارد، اما چگونه اين كار را انجام مي‌دهيم؟

 

هدف مان هر چه باشد تا حدودي مشخص است كه چه كارهايي مهم و كليدي هستند، اما گاهي اوقات كارهاي كليدي خيلي واضح و مشخص نيستند، پس براي شناسايي آنها  مي‌توانيد از ديگران كمك بگيريد و اگر چنين كساني نبودند بهترين كار اين است كه به نتايج توجه كنيد و ببينيد كدام كارها است كه با انجام دادن آنها نتيجه مي‌گيريد و يا نتايج بهتري عايدتان مي‌شود، اينطوري مي‌توانيد كارهاي كليدي و موثر را شناسايي كنيد.

 

۱) تمركز بر روي يك موضوع

تمركز حواس بر روي موضوعي واحد عنصري حياتي براي كسب موفقيت محسوب مي‌شود. براي  اينكه عادت تمركز ذهن را در خود بپرورانيد و بتوانيد در آن واحد تنها به يك موضوع توجه كنيد، به ابزاري به نام انضباط نفس نياز داريد. شايد در ابتدا سخت به نظر برسد ولي با تمرين مي‌توانيد به انضباط نفس برسيد.

 

۲) اختصاص زمان بيشتر به كارهاي كليدي و موثر

گرچه ممكن است براي انجام همه كارها وقت به اندازه كافي در اختيار نداشته باشيد، با اين وصف به جابجايي بعضي از كارها و صرفه‌جويي در وقت مي‌توان به طور قطع كارهاي كليدي و موثر را جامه  عمل پوشاند. استعداد و توانايي‌هاي خود را روي كارهايي متمركز كنيد كه به راستي باعث ايجاد تفاوت مي‌شود.

 

همه مي‌دانيم اگر ذره‌بيني را در برابر آفتاب بگيريم و تكه كاغذي در زير آن قرار دهيم، تمركز گرماي خورشيد در نقطه‌اي از كاغذ آن را مي‌سوزاند؛ با همين منطق هرگاه نيروهاي پراكنده انسان روي موضوعي واحد متمركز گردد، موفقيت او حتمي خواهد بود.

 

۳- اجراي كارها بر اساس اهميت و اولويت

هموارها كارها را برحسب اهميت و اولويت به مرحله اجرا گذاريد و با پيروي از قانون ۸۰ درصد/ ۲۰ درصد، بكوشيد به بهترين شيوه ممكن از وقت خود استفاده كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.