چگونه هدف خود را پيدا كنيم

آموزش موفقيت با ذهنيت موفق

جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

چگونه هدف خود را پيدا كنيم

شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه در برهه اي از زندگي تان بي هدف باشيد، ندانيد  كدام كار درست است، دقيقا چه كاري بايد انجام دهيد و چه هدفي بايد انتخاب كنيد و در كل اينكه به دنبال پيدا كردن هدف باشيد، اين طبيعي است و ممكن است براي هر كسي پيش بيايد، به همين خاطر اين بار مي خواهيم به اين بپردازيم كه چگونه هدف خود را پيدا كنيم البته منظورمان هدف هاي خوب و با ارزش است.

تقسيم بندي اهداف

مي توانيم اهدافمان به دو گروه كلي تقسيم كنيم:

– اهدافي كه نيازي را برطرف مي كند و ما براي رفع آن نياز بايد آن هدف را انتخاب كنيم. مثل داشتن يك سرپناه.

– اهدافي كه خواسته اي را برطرف مي كند و ما دوست داريم كه آن هدف را انتخاب كنيم. داشتن يك خانه ي بزرگتر.

 

بين نياز و خواسته چه تفاوتي وجود دارد؟

فرض كنيد شخصي مجبور است براي رفتن به محل كار خود، هر روز صبح زود از خواب بيدار شود، زيرا فاصله خانه تا محل كارش زياد است و زمان زيادي را هم بايد براي رسيدن تاكسي يا اتوبوس در نظر بگيرد، اين شخص اگر يك ماشين شخصي داشته باشد خيلي زودتر و در زمان كمتر و با هزينه بسيار پايين تر مي تواند به محل كار خود برود.

با داشتن ماشين مي تواند خانواده اش را به گردش ببرد و از طرفي هم مي تواند با ماشين كار كند و يك كمك خرجي هم برايش باشد، بنابراين تصميم مي گيرد هر طور كه شده يك ماشين بخرد زيرا داشتن ماشين براي او يك نياز است.

اگر يك پرايد هم بخرد نيازش برطرف مي شود و با همان پرايد مي تواند زودتر به محل كارش برسد، خانواده اش را به تفريح ببرد، با مسافر سوار كردن يك درآمد دومي هم داشته باشد.

اما شخص ديگر ممكن است نيازي به داشتن ماشين نداشته باشد و فقط به اين دليل كه دوست دارد يك ماشين داشته باشد آن را بخرد، يعني ماشين براي او يك خواسته است نه يك نياز.

زماني كه هدفي نداريم و حتي نمي دانيم چگونه هدف خود را انتخاب كنيم ، يكي از بهترين روش ها اين است كه ابتدا نيازهايمان را در نظر بگيريم و آنها را بنويسيم و اهدافي را انتخاب كنيم كه آنها را برطرف كند سپس به دنبال اهدافي باشيم كه خواسته قلبي مان است.

در ادامه به چند روش ديگر مي پردازيم كه ساده اما در عين حال قدرتمندند.

برگرفته از مدير هدف

موفقيت با مديريت هدف

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.