جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

سه نكته مهم براي موفقيت و پيشرفت در زندگي

 

يكي از بزرگ‌ترين چالش‌ها، كسب موفقيت و پيشرفت در زندگي است، خيلي‌ها باور نمي‌كنند كه بتوانند پيشرفت كنند اما واقعيت اين است كه آنها مي‌توانند با انجام بعضي از كارهاي ساده در مسير پيشرفت قرار بگيرند. پيشرفت كردن بيشتر از هر چيزي به نگرش ما بستگي دارد تا كارهايي كه انجام مي‌دهيم، در ادامه به چند نكته مهم مي‌پردازيم كه باعث مي‌شود روند پيشرفت سريع‌تر اتفاق بيفتد.

۱- زندگي هدفمند
انسان تنها موجودي است كه داراي قدرت تفكر است، اما بيشتر انسان‌ها از اين قدرت خدادادي استفاده نمي‌كنند و تقريبا تمام زندگي‌شان با عكس‌العمل به اتفاقات و حواشي زندگي‌شان سپري مي‌شود و در نهايت، يك زندگي معمولي يا خيلي بد را تجربه مي‌كنند، قرار نيست ما هم جزو آنها باشيم، به شرط اينكه بخواهيم از اين قدرت استفاده كنيم و بهترين راه براي موفقيت و پيشرفت در زندگي ، اين است كه ابتدا بخواهيم و تصميم بگريم كه هدفمند زندگي كنيم.

 

 

ما مي‌توانيم در زندگي‌مان به موفقيت‌ ها و پيشرفت‌هاي خيلي زيادي برسيم ولي ابتدا بايد موفقيت را براي خودمان تعريف كنيم، براي اين كار لازم است بدانيم، دوست داريم چه احساساتي را تجربه كنيم، منافع و ارزش‌هاي ما چه چيزهايي هستند كه اگر به آنها برسيم، به موفقيت دست يافته‌ايم،  در اين رابطه از خودتان سوال بپرسيد:


– دوست داريد در زندگي چه احساساتي را تجربه كنيد؟
– چه چيزهايي هستند كه براي شما ارزشمندند؟
– دوست داريد چه ميراثي از خودتان باقي بگذاريد؟
– به چه كساني علاقه‌منديد، چه ويژگي‌هايي دارند كه شما آنها را تحسين مي‌كنيد؟
هرچه سوا لاتتان در اين زمينه بيشتر و بهتر باشد، تعريفي كه از موفقيت داريد هم بهتر و باكيفيت‌تر  مي‌شود.


يك ليست از اهدافي كه دوست داريد به آنها برسيد، تهيه كنيد، سپس آنها را اولويت‌بندي كنيد، بعد  زمان دستيابي به هر كدام را جلوي آن بنويسيد، از بين آنها، اهدافي كه مي‌توانيد در يك سال به آنها برسيد را جدا كنيد و از بين آن اهداف يكساله، سه مورد از مهمترين و تاثيرگذارترين آنها را انتخاب  كنيد كه اگر به آنها برسيد، بهترين سال زندگي‌تان را تجربه خواهيد كرد. اين سه مورد، اهدافي هستند كه ارزش دنبال كردن را دارند و اينكه بخواهيد براي رسيدن به آنها، وقت و انرژي‌تان را بگذاريد.


– مطالعه
يكي ديگر از راه‌هاي موفقيت ، مطالعه كردن است، امروزه همه چيز تخصصي شده و اطلاعات به طرز  چشمگيري در حال افزايش است، نمي‌توان با اطلاعات فعلي خود، انتظار سال‌ها پيشرفت را داشت، بنابراين در هر حيطه‌اي كه باشيد، نياز داريد در آن زمينه مطالعه كنيد و از آخرين تغييرات باخبر باشيد.

هر هدفي كه انتخاب مي‌كنيد، بهترين كار اين است كه ببيند قبلا چه كساني به آن دست يافته‌اند و  چطوري اين كار را انجام داده‌اند تا آنها را الگو قرار داده و از روزها، ماه‌ها و سال‌ها هدر رفتن زمان و انرژي‌تان صرفه‌جويي كنيد و بهترين راه براي رصد كردن اين افراد مطالعه سرگذشت و عملكرد آنهاست.


كسب مهارت‌هاي لازم
كسب مهارت‌هايي كه ما را به اهدافمان مي‌رساند يكي از مهمترين راه‌هاي موفقيت و پيشرفت  است، وقتي اهدافتان را انتخاب كرديد، بررسي كنند و ببينيد چه مهارت‌هايي را لازم است متناسب با آن، ياد بگيريد تا بهتر و سريع‌تر به اهدافتان برسيد. براي كسب اين مهارت‌ها وقت اختصاص دهيد، مطمئن باشيد ارزشش را دارد.
آموزش موفقيت و هدف

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.