چرا گاهي تلاش براي موفقيت جواب نمي دهد

آموزش موفقيت با ذهنيت موفق

سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

چرا گاهي تلاش براي موفقيت جواب نمي دهد

مطمئنا شما هم خواسته هايي داشته ايد و براي رسيدن به آن كارهايي از جمله هدف گذاري، برنامه ريزي، تلاش براي موفقيت و غيره انجام داده ايد. اما ممكن است با همه اين كارها نتيجه اي كه مي خواستيد را نگرفته باشيد.

در آموزش هاي قبلي تا حدودي به اين مسائل پرداخته ايم ولي اين بار مي خواهيم به مبحث تلاش بپردازيم و به اين سوال جواب دهيم كه چرا گاهي تلاش براي موفقيت و هدف جواب نمي دهد و در ادامه به ۳ دليل مهم مي پردازيم كه باعث مي شود تلاش هاي ما اثربخش نباشد و جواب ندهد كه اگر آنها را بشناسيد و رفعشان كنيد، تلاش هايتان به نتيجه هاي خوب منجر مي شود.

۱- باورهاي ما روي تلاش ما تاثير مي گذارد
اولين دليل كه چرا گاهي تلاش براي موفقيت و هدف جواب نمي دهد، باورهاي ما است، باورهاي ما  بسيار قدرتمندند و مي توانند تاثير مستقيم روي تلاش هاي ما داشته باشند.

نوشيدن چاي قبل از خواب باعث بي خوابي مي شود ولي افراد زيادي هستند كه اگر قبل از خواب چاي ننوشند، نمي توانند بخوابند و يا شايد با افرادي برخورد داشته ايد كه مي گويند، من آب هم كه مي خورم چاق مي شوم، نوشيدن آب باعث لاغري مي شود نه چاقي ولي براي اين افراد عكس عمل مي كند، زيرا باور دارند كه هر كاري هم انجام دهند باز چاق مي شوند.

پس باورهاي ما مي تواند روي همه چيز تاثير بگذارد حتي علم فيزيك را زير سوال ببرد.

شك و ترديد
اگر ما نسبت به يك چيزي و يا حتي خواسته و هدف ، شك و ترديد داشته باشيم و اينكه مطمئن  نباشيم مي توانيم به آن برسيم، اين شك، ترديد و عدم اطمينان اجازه نمي دهد كه تلاش هاي ما قدرت لازم را داشته باشد و به موفقيت ختم شود.

فرض كنيد كه مي خواهيد به يك كيسه بوكس مشت بكوبيد؛
در حالت اول مشتتان را گره مي كنيد و محكم به كيسه بوكس مي كوبيد، يعني مشتتان شل است ولي ضربه تان محكم. در اين حالت ممكن است حتي انگشتتان و يا مچ دستتان آسيب ببيند و كيسه بوكس هم از جايش تكان نخورد.

در حالت دوم مشتتان را گره مي كنيد و تمام قدرتتان را در آن جمع مي كنيد و بعد ضربه محكم تري به كيسه بوكس مي زنيد، يعني مشتتان سفت است و ضربه تان هم از اولي محكم تر. در اين حالت ممكن است كيسه بوكس به سقف بچسبد و نه انگشتانتان و نه مچ دستتان كوچك ترين آسيبي نبيند.

در هر دو حالت شما يك كار را انجام داديد، يعني مشتتان را گره كرديد و محكم به كيسه بوكس ضربه زديد، اما نتيجه كاملا متفاوت بود، در حالت اول ممكن است كيسه بوكس از جايش تكان نخورد و دستتان هم آسيب ببيند ولي در حالت دوم با اينكه ضربه شديدتر بود، كيسه بوكس به سقف چسبيد ولي دست شما كوچك ترين آسيبي نمي بيند.

تلاش براي موفقيت و دستيابي به هدف هم همينطور است، بين تلاش با ايمان و تلاش با شك و  ترديد تفاوت بسيار زيادي وجود دارد. پس يكي از مواردي كه بايد بررسي كنيد باورهايتان است چون روي تلاش هايتان تاثير مستقيم مي گذارد، اگر باورهاي درست و حمايت كننده اي داشته باشيد، كارها و تلاش هايي كه انجام مي دهيد همه تاثير گذار خواهند بود ولي اگر باورهاي شما محدودكننده باشند و از تلاش و كارهاي شما حمايت نكنند، مي توانند تلاش هاي شما را تحت تاثير قرار دهند.
آموزش موفقيت و هدف

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.