چگونه به موفقيت پايدار و دائمي برسيم

آموزش موفقيت با ذهنيت موفق

سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

چگونه به موفقيت پايدار و دائمي برسيم

اين هم آخرين مقاله امسال است، به پايان سال رسيدم و فردا اولين روز از سال جديد است، كم يا زياد، مطمئنا موفقيت‌ هايي به دست آورده‌ايد و الان لازم است، يك جمع‌بندي كنيد تا آنها را تبديل به يك موفقيت پايدار و دائمي كنيد.

موفقيت پايدار و دائمي
روش حسابدارها خيلي جالب است، آنها وقتي به انتهاي سال مي‌رسند، درآمدهايي كه در طول يك سال به دست آمده و هزينه‌هايي كه پرداخت شده و احتمالي را، همه را محاسبه كرده و در نهايت گزارشي از عملكرد يك سالشان تهيه مي‌كنند، اين گزارش‌هاي آخر سال موارد خوبي را به آنها نشان مي‌دهد، اينكه شركتشان چه پيشرفت‌هايي در طول يك سال داشته، چه پسرفت‌هايي داشته و حتي متناسب با اين گزارش‌ها، تصميماتي براي سال بعد گرفته مي‌شود كه روند و اوضاع را بهتر كنند.

اينطور تمام عملكردشان از بدو تشكيل شركت تا كنون به صورت تجمعي در گزارش‌ها مشخص مي‌شود.

ايده خوبي است اگر مي‌خواهيد موفقيت‌ تان تبديل به موفقيت پايدار و دائمي شود، مي‌توانيد مانند روش حسابدارها عمل كنيد تا موفقيت‌ هايتان را پايدار كنيد، لازم است به اين سوالات جواب دهيد:

عملكرد شما در كل اين يك سال چطور بوده است؟
موفق شديد به كدام از اهدافتان برسيد؟
به كدام اهداف يا خواسته‌هايتان هنوز نرسيده‌ايد؟
تصميمات شما براي سال جديد چيست؟

با بعضي از افراد (مشاوره) كه صحبت مي‌كنم، مي‌گويند ما در طول زندگي‌مان موفقيتي به دست نياورده‌ايم، يا آنكه آنقدر موفقيت مان چشمگير نبوده است.

از آنها ميزان تحصيلاتشان را مي‌پرسم و آنها جواب مي‌دهند، مثلا ديپلم، فوق ديپلم، ليسانس، فوقش ليسانس، بالاتر يا حتي پايين‌تر.

بعد به آنها مي‌گويم اگر شما فقط ديپلم هم كه داشته باشيد، اين يعني اينكه:
حدود ۱۱ يا ۱۲ سال يك هدف را دنبال كرده‌ايد، (البته مورد داشتيم ۲ دهه است داره درس مي‌خونه، هنوز ديپلم نگرفته!)

هزاران هزار كار كوچك و بزرگ در ارتباط با هدفتان انجام داده‌ايد، (حساب كردم همين جدول ضرب رو بالاي ۱۰۰۰ دفعه تكرار كردم!)

ده‌ها، صدها و يا حتي هزاران امتحان شفاهي و كتبي را با موفقيت پشت سر گذاشته‌ايد.
البته ممكن است از پس امتحانات زيادي هم بر نيامده باشيد ولي در نهايت در امتحان اصلي موفق عمل كرده‌ايد.

صبح‌ها زود بيدار شده‌ايد و حتي ممكن است شب‌ها دير خوابيده باشيد و استرس زيادي را تحمل كرده باشيد.

در سرما و گرما به دنبال هدفتان بوده‌ايد
بعد از آنها مي‌پرسم، آيا اين يك موفقيت بزرگ و چشمگير نيست؟

اگر به زندگي‌تان نگاهي بي اندازيد متوجه مي‌شويد، موفقيت‌ هاي بزرگي به دست آورده‌ايد شايد  حواستان نباشد و يادتان رفته باشد.

بيشتر ما اين موفقيت‌ ها را نمي‌بينيم و شايد آن را بدهي بدانيم و ناخواسته آن را بي‌ارزش جلوه  كنيم، فقط به اين دليل؛ زماني خود را موفقت مي‌دانيم كه ثروتي در حد بيل گيست داشته باشيم، شهرت ستاره‌هاي سينما را داشته باشيم.

پس بايد بدانيد كه اينطوري داريد ذهن ناخودآگاهتان را برنامه‌ ريزي مي‌كنيد تا خود را شكست خورده بداند و هر چقدر هم كه موفقيت كسب كنيد، آنها را نبيند و فيلتر كند.

پس اگر مي‌خواهيد ذهن ناخودآگاهتان را براي موفقيت برنامه‌ ريزي كنيد يا بهتر از آن براي به دست آوردن موفقيت پايدار و دائمي، بايد به آن ياد بدهيد كه دائم موفقيت كسب كند، حتي كوچك، زيرا از نظر او كوچكي و بزرگي اهميت ندارد چون قادر به تشخيص آن نيست، پس اگر اين موفقيت‌ ها حتي  اگر كوچك هم باشند را به ياد داشته باشيد، و هر چقدر كه تعداد آنها بيشتر شود به همان ميزان ذهن ناخودآگاه شما روي موفقيت تمركز شده و كم‌كم براي موفقيت‌ هاي بزرگتر و بهتر برنامه‌ ريزي مي‌شود.
آموزش موفقيت و هدف

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.