سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

چه كار كنيم وقتي اهداف واضح و مشخص نداريم

يكي از ويژگي‌هاي بسيار مهم يك هدف خوب، واضح و مشخص بودن آن است، يعني ما براي اينكه موفق شويم نيازمند اهداف واضح و مشخص هستيم، اهدافي كه دقيقا بدانيم چيست‌اند و چطوري مي‌توانيم به آنها دست پيدا كنيم.

خيلي از اساتيد موفقيت معتقدند شرط اصلي رسيدن به اهداف واضح و مشخص بودن آن است و حتي بايد آن را مكتوب كرد و اگر اهداف واضح و مشخص و مكتوب نباشند نمي‌توان به آنها دست پيدا كرد، نظر شما در مورد اين گفته چيست؟

اهداف واضح و مشخص
گام اول
اين در مورد اهداف هم صدق مي‌كند، يكي از دلايل مهم براي اينكه اهداف واضح و مشخص نيستند  اين است كه حق انتخاب‌هاي ما زياد است و ما نمي‌دانيم كدام يكي را انتخاب كنيم به همين خاطر در يك «گيج شدن پنهان» به سر مي‌بريم، دائم انتخاب‌هايمان را به تعويق مي‌اندازيم به اين دليل كه ممكن است اين انتخاب خوبي نباشد و يا انتخاب بعدي بهتر باشد.

پس براي اين كه اهداف واضح و مشخص داشته باشيم، اولين گام اين است كه انتخاب‌هاي خود را  محدود كنيم و قاطعانه يكي را انتخاب كنيم.

گام دوم
خيلي خوب است اگر اهداف تان واضح و مشخص باشد و شرط اول رسيدن به هدف هم همين است كه اهداف واضح و مشخص باشند، اما نكته بسيار بسيار مهم اين است كه لزومي ندارد كه در همان ابتدا و از همان اول، اهداف واضح و مشخص باشند، همانطور كه گفتم، كار من طوري بود كه  مجبور بودم به جاهاي مختلف بروم و چون محيط برايم ناآشنا بود مجبور مي‌شدم كيلومترها پياده‌روي كنم تا يك رستوران خوب و شيك پيدا كنم، اينطوري نه تنها از غذا خوردن لذت نمي‌بردم بلكه كلي هم وقت و انرژي از دست مي‌دادم.

پس اگر شما هم از همان ابتدا به دنبال اين باشيد كه اول اهداف واضح و مشخص تعيين كنيد و سپس دست به تلاش بزنيد، احتمالا هيچ وقت دست به كار نخواهيد شد و از طرفي هم اهداف تان  به وضوح و روشني نمي‌رسند و هميشه در يك استرس و ناراحتي به سر خواهيد برد

پس در اين گام يك هدف را حدودي انتخاب كنيد و بعد تا مي‌توانيد راجع به آن تحقيق كنيد و اطلاعات  كسب كنيد.
آموزش موفقيت و هدف

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.