اهداف كليدي ، كليد موفقيت همه‌ جانبه

آموزش موفقيت با ذهنيت موفق

سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

اهداف كليدي ، كليد موفقيت همه‌ جانبه

موضوع مقاله اين هفته را به اهداف كليدي اختصاص دادم، دليلش اين است كه … اصلا اجازه بدهيد از اول تعريف كنم.

چند روز پيش داشتم كتابي مطالعه مي‌كردم كه نويسنده يك بخش از كتاب را به موضوع هدف‌گذاري اختصاص داده بود و البته اين را هم بگويم، نويسنده كتاب خودش يكي از اساتيد حوزه موفقيت است، وي معتقد بود كه موفقيت، يعني موفقيت همه‌جانبه، يعني موفقيت در تمام زمينه‌هاي زندگي و يك انسان موفق كسي است كه در تمامي ابعاد و زمينه‌هاي زندگي‌اش موفق باشد، نه اينكه در يك قسمت عالي باشد و در يك قسمت بد عمل كند.

مثلا خيلي افراد هستند كه در زمينه شغلي و مالي خوب پيشرفت كرده‌اند و جزو بهتري‌ها هستند ولي در زمينه خانوادگي، خوب عمل نكردند و خانواده‌شان در حال از هم پاشيدن است، جنگ، دعوا و بي‌احترامي هم در خانه موج مي‌زند.

معمولا تعادل زندگي را شغل به هم مي‌زند، شغل يا كسب‌وكار بيشتر موارد مقابل خانواده، سلامتي يا حتي تفريح قرار مي‌گيرد، البته از طرفي هم يكي از مهمترين معيارها براي ازدواج است.
پيشنهاد نويسنده اين بود كه كل زندگي‌تان را به ۷ تا ۱۰ حوزه يا بخش كلي تقسيم كنيد و سپس براي هر حوزه يك هدف در نظر بگيريد و حالا تلاش كنيد به هر ۱۰ هدف را پيش بردن، يعني تلاش كنيد به هر ۱۰ هدف خود برسيد.

نظر شما چيست؟
آيا بايد كل زندگي‌مان را به ۱۰ حوزه يا بخش تقسيم كنيم و براي هر بخش يك هدف انتخاب كنيم و سپس تلاش كنيم به همه آن ۱۰ هدف برسيم؟

من قبلا اين روش را امتحان كردم، كار بسيار سختي است و احتمال رسيدن به اهداف هم به شدت كم است.

دليلش هم كاملا واضح است، وقتي يك هدف داشته باشيد، ۱۰۰% تمركز، انرژي، زمان‌تان را صرف آن يك هدف مي‌كنيد، اينطوري احتمال رسيدن به آن هدف به شدت افزايش مي‌يابد. اما زماني كه هدفتان مي‌شود ۲۲ تا، و اگر بخواهيد تمركز، انرژي و زمانتان را به طور مساوي بين اهدافتان تقسيم كنيد، احتمال رسيدن به هدفتان نصف مي‌شود و اگر ده هدف داشته باشيد، احتمال رسيدن به هر  كدام، يك دهم مي‌شود.

موفقيت همه‌ جانبه
به نظرم حق با نويسنده است، بهترين و مطلوب‌ترين موفقيت ، موفقيت در تمام ابعاد و حوزه‌هاي زندگي است و چه خوب مي‌شد اگر مي‌توانستيم در تمامي ابعاد موفق باشيم.

همانطور كه گفتم من هم با نظر نويسنده كاملا موافقم، بهترين موفقيت ، موفقيت در همه ابعاد  زندگي است، اين حرف كاملا منطقي است و فكر كنم بيشتر افراد آن را تاييد كنند. اما به نظرم روش كار، زياد خوب نيست، اينكه بخواهيم در هر حوزه زندگي يك هدف انتخاب كنيم و سپس تلاش كنيم  به همه آن اهداف برسيم، در اين روش احتمال رسيدن به اهداف به پايين‌ترين حد خود مي‌رسد.

خيلي از افراد از اين روش استفاده مي‌كنند و مي‌خواهند كل زندگي‌شان را يكجا متحول كنند ولي بعد مدتي متوجه مي‌شوند كه اين كار خيلي سخت است و آنها توانايي اين كار را ندارند و در نهايت تسليم مي‌شوند و شايد براي هميشه اهدافشان را رها كنند.
آموزش موفقيت و هدف

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.