چگونه يك آينده موفق داشته باشيم

آموزش موفقيت با ذهنيت موفق

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

چگونه يك آينده موفق داشته باشيم

 

يكي از نگراني‌هاي هميشگي ما انسان‌ها آينده‌مان است، كاملا هم طبيعي است، همه ما دوست داريم آدم موفقي باشيم و زندگي خوب و لذت بخشي داشته باشيم، اما آينده موفق همين‌طوري اتفاق نمي‌افتد، بلكه بايد آن را به وجود آورد، در ادامه چهار مورد را بررسي مي‌كنيم كه مي‌تواند به شما كمك كند كه آينده‌ موفق تان را طراحي كنيد.


۱) فكر كردن در مورد آينده موفق خودتان
– محل آرامي بيابيد.

يكي از قوانين بسيار مهم اين است كه به هر چيزي كه فكر مي‌كنيد، تقويت مي‌شود، خيلي از افراد دوست دارند صاحب‌خانه خود شوند ولي حتي وقت نمي‌گذارند راجع به آن فكر كنند، طبيعي است كه هيچ وقت هم برايشان اتفاق نيفتد و صاحب خانه نشوند، در مورد آينده هم همينطور است، اگر مي‌خواهيد آينده موفق خود را داشته باشيد، اولين كار اين است كه اول راجع به آن فكر كنيد.

 

 

يكي از نگراني‌هاي هميشگي ما انسان‌ها آينده‌مان است، كاملا هم طبيعي است، همه ما دوست داريم آدم موفقي باشيم و زندگي خوب و لذت بخشي داشته باشيم، اما آينده موفق همين‌طوري اتفاق نمي‌افتد، بلكه بايد آن را به وجود آورد، در ادامه چهار مورد را بررسي مي‌كنيم كه مي‌تواند به شما كمك كند كه آينده‌ موفق تان را طراحي كنيد.

۱) فكر كردن در مورد آينده موفق خودتان
– محل آرامي بيابيد.

يكي از قوانين بسيار مهم اين است كه به هر چيزي كه فكر مي‌كنيد، تقويت مي‌شود، خيلي از افراد دوست دارند صاحب‌خانه خود شوند ولي حتي وقت نمي‌گذارند راجع به آن فكر كنند، طبيعي است كه هيچ وقت هم برايشان اتفاق نيفتد و صاحب خانه نشوند، در مورد آينده هم همينطور است، اگر مي‌خواهيد آينده موفق خود را داشته باشيد، اولين كار  اين است كه اول راجع به آن فكر كنيد.

براي اينكار ابتدا يك محل آرام بيابيد، جايي كه كسي مزاحمتان نشود تا بتوانيد به راحتي افكار خود را روي آينده موفق خود متمركز كنيد، علاوه بر آن هر چيزي كه باعث حواس‌پرتي‌تان مي‌شود را از خود  دور كنيد، اين مورد را در مقاله قبلي با عنوان «سه نكته براي تمركز بهتر روي انجام كارها» توضيح دادم، اما به طور خلاصه موبايل، اينترنت، شبكه‌هاي اجتماعي و هر چيزي كه باعث حواس‌پرتي‌تان مي‌شود را براي مدتي متوقف كنيد.

– متوقف كردن فكرهاي سمي گذشته
همانطور كه در بالا اشاره شد به هر چيزي كه فكر كنيد، تقويت مي‌شود، بيشتر ما در گذشته مرتكب اشتباهاتي شده‌ايم، شكست‌هايي را تجربه كرده‌ايم، اين شكست يا اشتباه يك بار اين اتفاق افتاده اما ممكن است ما هزاران بار به آن فكر كرده باشيم، دقيقا مانند اين است كه هزاران بار آن شكست يا اشتباه تكرار شده باشد، پس بايد از همين الان فكر كردن به آن را متوقف كنيد و اجازه ندهيد بيشتر از اين قدرتمند شوند.

اگر مي‌خواهيد آينده موفق خود را تجربه كنيد، بايد فكرهايي كه باعث مي‌شود انگيزه‌ و روحيه‌تان را از  دست بدهيد، متوقف كنيد، اينها فكرهاي سمي هستند كه ذهن شما را مسموم مي‌كند.

– مطرح كردن سوالات كليدي در مورد آينده‌تان

در اين مرحله لازم است سوالات كليدي و بنيادي از خودتان بپرسيد، مثلا؛
قصد دارم با آينده‌ام چه كنم؟
دوست دارم به چه دستاوردهايي در زندگي‌ام برسم؟
دوست دارم در زمينه شغلي تا كجا پيشرفت كنم؟
يا صاحب چه چيزهايي شود؟

سوالاتي كه خواسته‌ها و روياهايتان را شفاف‌تر مي‌كند، آينده موفق شما را هم رقم مي‌زند، هرچقدر كه بيشتر اين سوالات را مطرح كنيد و به دنبال جواب آنها باشيد، آينده‌ تان واضح‌تر مي‌شود،  بهتر مي‌دانيد كه دوست داريد با آينده‌تان چه كنيد و به كجاها برسيد و چه دستاوردهايي داشته باشيد. البته ممكن است مدتي طول بكشد تا جواب‌هاي خوبي پيدا كنيد پس صبور باشيد.

۲) پيدا كردن شور و هيجان زندگي‌تان
– يافتن چيزي كه شما را به هيجان مي‌آورد
همانطور كه گفتيم ما به دنبال اين هستيم كه آينده موفق و لذت‌بخشي داشته باشيم پس بسيار  مهم است، مواردي را بيابيم كه شور و هيجان به زندگي‌مان مي‌آورد، لذت و سعادت مي‌آفريند، در اين قسمت بايد به گذشته‌تان، به اتفاقات لذت‌بخشي كه تجربه كرديد بينديشيد و از خود بپرسيد:

چه چيزي يا چه چيزهايي است كه براي من لذت‌بخش است؟
عاشق چه چيزهايي هستم؟

ممكن است يكي از پول و ثروت لذت ببرد، يكي ديگر از مسافرت و تفريح، ديگري از كار، يا حتي يك نفر از نقاشي كشيدن لذت ببرد، يكي عاشق خطر كردن است، ديگري عاشق راه‌اندازي كسب‌وكار است، به هر حال هر چيزي كه با انجام دادن آن لذت مي‌بريد و به هيجان مي‌آييد را شناسايي كنيد

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.